سرپرست استانداري يزد در آخرين روزهاي كاري خود در اين سمت   از چهار شهرستان طبس، اردكان، ميبد و ابركوه بازديد كرد

سرپرست استانداري يزد به منظور بدرقه كاروان زيارتي پياده امام هشتم(ع)، انتصاب شهرداران مختلف، افتتاح و بازديد از چندين پروژه عمراني و... طي چهار روز به چهار شهرستان طبس، اردكان، ميبد و ابركوه سفر كرد.

سفر به شهرستان طبس

سيدعليرضا نبوي زاده به منظور بدرقه كاروان زيارتي پياده امام هشتم(ع) با سفر به شهرستان طبس در جمع زائران حضور يافت. نبوي زاده در اين ديدار با اشاره به اين كه اين گونه حركات فرهنگي در حفظ ارزش هاي نظام و انقلاب اسلامي موثر است گفت: تنها كسي مي تواند حال و هواي معنوي و روحاني حاكم بر اين كاروان را به درستي دريابد كه در ميان همين كاروان و هم قدم با همين زائران باشد. وي با بيان اين كه اجر و پاداش زائران پياده اين كاروان نزد خداوند متعال محفوظ است خواستار توجه بيشتر به منظور رفع مشكلات موجود در كاروان و گسترش چنين حركاتي شد.

نبوي زاده در ادامه ديدار از شهرستان طبس از پروژه هاي پارك خندق، ساختمان جديد فرمانداري طبس، فرودگاه طبس، آموزشكده امام علي(ع)، بازديد از مسجد صاحب الزمان روستاي جوخواه، سر در باغ گلشن و ... بازديد به عمل آورد و از نزديك در جريان مراحل اجرايي اين پروژه ها قرار گرفت.

سفر به شهرستان اردكان

سرپرست استانداري يزد با سفر به شهرستان اردكان در مراسم توديع و معارفه شهرداران عقدا، احمدآباد و اردكان حضور يافت.

نبوي زاده در مراسم توديع و معارفه شهردار اردكان با اشاره به بحث مقاوم سازي منازل مسكوني گفت: مقام سازي از مقوله هايي به شمار مي رود كه شهرداري ها بايد نسبت به آن توجه ويژه مبذول دارند. تجربه هايي تلخي مانند زلزله بم به خوبي نشان دهنده جايگاه مستحكم سازي منازل مسكوني است. وي با بيان اين كه جلسات شوراهاي اسلامي شهر و روستا بر اساس مقررات بايد به صورت علني برگزار شود افزود: شوراها مي بايد گزارشات كار و عملكرد خود را به مردم ارائه كنند و مردم را در جريان امورات صورت گرفته قرار دهند و در اين رابطه اطلاع رساني مناسب صورت گيرد. نبوي زاده با اشاره به طرح جديد دولت در واگذاري زمين با اجاره 99 ساله ادامه داد: در صورت عملياتي شدن اين طرح قيمت زمين از قيمت تمام شده مسكن كسر خواهد شد كه اين مسئله تاثيرات بسزايي را در رفع معضل مسكن جوانان خواهد داشت. وي طرح مذكور را زمينه ساز كاهش چشمگير حاشيه نشيني و ساخت و سازهاي غيرمجاز عنوان كرد و خواستار توجه شهرداران به اين مسئله شد.

شايان ذكر است در اين مراسم ها به ترتيب وكيلي، امين مقدم و مروتي به عنوان شهرداران جديد اردكان، احمدآباد و عقدا معرفي شدند.

سفر به شهرستان ميبد

سرپرست استانداري يزد با سفر به شهرستان ميبد در جمع صنعتگران اين شهرستان حضور يافت و با آنها به گفتگو پرداخت.

نبوي زاده در اين ديدار با بيان اين كه صنعتگر به عنوان كمكيار دولت در رفع مشكلاتي چون اشتغال نقشي تعيين كننده دارد گفت: بسياري از مشكلات موجود ناشي از معضل بيكاري است و توجه به بخش صنعت مي تواند در جهت كاهش اين مشكل راهگشا باشد. وي با بيان اين كه مصوبه هاي اعضاي هيات دولت در سفر به يزد يا جديت در حال پيگيري است و هيچ گونه اما و اگري در اين رابطه توجيه پذير نيست افزود: شهرستان ميبد نيز مصوبه هاي خوبي را در سفر اعضاي هيات دولت به استان داشته است كه همگي در حال پيگيري مي باشد. وي تصويب مصوبه هاي موجود در هيات دولت را ضامن مناسب و خوبي به منظور تحقق اين پروژه ها ارزيابي كرد.

نبوي زاده در ادامه سفر به شهرستان ميبد مسجد بزرگ و زيباي جامع امام حسين بارجين را افتتاح كرد. شايان ذكر است اين مسجد توسط خير و طي كمتر از دو سال احداث گرديده است.

سفر به شهرستان ابركوه

سرپرست استانداري يزد در سفر به شهرستان ابركوه، ضمن بازديد از چندين پروژه عمراني، اولين جلسه شوراي برنامه ريزي در شهرستان ها را در ابركوه مديريت كرد.سرپرست استانداري يزد در سفر به اين شهرستان از دانشگاه پيام نور بازديد و از نزديك در جريان مشكلات اين دانشگاه قرار

گرفت. نبوي زاده سپس با حضور در خانه مقيمي، از جانبازان قطع نخاعي ابركوه با وي به گفتگو پرداخت و روز جانباز را به وي و ساير جانبازان تبريك گفت. نبوي زاده در ادامه اين سفر از پروژه احداث راه اصلي تفت _ ابركوه_سورمق بازديد كرد. نبوي زاده در ادامه از برخي از طرح هاي عمراني اين شهرستان ديدن كرد و در جريان امور جاري در اين پروژه ها قرار گرفت.

در ادامه؛ شوراي برنامه ريزي استان به رياست سرپرست استانداري يزد و با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي در محل فرمانداري شهرستان ابركوه تشكيل جلسه داد.

سرپرست استانداري يزد در ابتداي اين جلسه با بيان اين كه قصد داريم به صورت دوره اي هر دوهفته يكبار جلسات شوراي برنامه ريزي استان را در شهرستان ها برپا نماييم گفت: هدف از اين اقدام بررسي دقيق تر و جامع تر مشكلات شهرستان ها است چرا كه با حضور مديران دستگاه هاي اجرايي در هر شهرستان مي توان به صورتي اصولي بسيار از مشكلات هر بخش را كه شايد تنها نياز به يك مصوبه شوراي برنامه ريزي استان دارد حل نمود.

سپس اعضا با بررسي موارد پيشنهادي از سوي شهرستان به ارزيابي مسائل و مشكلات ابركوه پرداختند و تصميماتي در بخش هاي راه و ترابري، تامين پزشك متخصص، تامين آب شرب و كشاورزي، مجتمع هاي توليدي و دامپروري، گاز، پسماند و تكميل برخي از پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان ابركوه اخذ گرديد.

شايان ذكر است براساس تصميم شوراي برنامه ريزي استان، جلسات اين شورا هر دو هفته يكبار در مركز شهرستان ها برپا خواهد شد و مشكلات هر شهرستان به صورت مجزا مورد بررسي و ارزيابي اعضاي شورا قرار خواهد گرفت و تصميمات لازم به منظور حل دقيق تر و سريع تر معضلات موجود اخذ خواهد شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا